New Posts New Posts RSS Feed - Min W123 går ud ved kørsel :(
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Min W123 går ud ved kørsel :(

 Post Reply Post Reply
Author
Benno84 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 August 2014
Location: Auning
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benno84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Min W123 går ud ved kørsel :(
    Posted: 22 August 2017 at 11:46

Confused

hej med jer...


jeg er den glade ejer, af en W123 sedan 2,0 benzin med automatgear, men glæden går somme tider af, når jeg kørere i bilen, da den kan finde på at gå ud under kørsel og jeg aner ikke om det er tænding eller brændstof den lukker af for :( jeg mistænker kraftigt, at det er tændingen...


er der nogle der har et bud på hvor fejlen skal findes?


jeg kan køre en strækning på 30 km uden der er noget, og andre gange går den ud efter kort tid (dog opnås driftstemperaturen) jeg skal holde med bilen slukket i 2 min, så kan den køre et par kilometer igen og så gentages proceduren :(


håber i har nogle bud, så jeg kan køre i den dejlige køremaskine igen, uden at skulle beregne unødige stop, med i min kørsel :)

F


Edited by jaron - 28 August 2017 at 07:36
Back to Top
Benno84 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 August 2014
Location: Auning
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benno84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 August 2017 at 09:35


hvordan fjerner jeg de reklamer fra mit opslag???


jeg har på ingen måde, noget ud af at reklamere for nogle af de mærker, jeg er bilsælger i det daglige og aner ikke hvor det der kommer fra... :(



Edited by jaron - 28 August 2017 at 07:37
Back to Top
MikS View Drop Down
SuperUser
SuperUser


Joined: 05 December 2006
Location: København K
Status: Offline
Points: 358
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 August 2017 at 21:20

Med hensyn til reklamerne er det ikke noget du gør, det er en fejl på forummet.
Administrator er bekendt med problemet og prøver at rette det, men det er lidt omfattende så hav lidt tålmodighed.
Og så skal man nok lade være med at trykke på nogle af linkne/reklamerne.

Nå tilbage til emnet, din bil går i stå efter drifttemperatur er opnået, det er jo ikke så behageligt.
Prøv at tjekke om det er de rigtige tændrør du har i bilen, det tror jeg nemlig ikke det er.

Da jeg hentede min bil i Tyskland kørte jeg nogle 100 km og så mistede bilen kraft og jeg kunne ikke komme over 80
blev lidt nervøs, var langt hjemmefra og det var ved at blive mørkt.
Kunne heldigvis nå ind på en rasteplads og stoppe.
Turde dog ikke slukke bilen men den fik lov til at gå i tomgang i 5-10 min.
Så kunne jeg køre videre igen - et stykke tid ihvertfald - men så en lille pause igen og jeg kom da til færgen.
Turen fra færgen til Kbh. var dog langsommelig med flere stop under vejs, men hjem kom jeg.
Et par dage efter fik Mercedes lov til at kikke på den, de fandt ingen fejl, bilen startede og kørte fint.
Fortalte historien til alle der ville høre og en kollega der er gammel mekanikker vidste godt hvad det var, han havde prøvet det samme, hver gang han kom til Slagelse begyndet bilen at strejke.

2.0 benzin findes i to versioner min var den nyeste og jeg mener tændrørene hedder hos Champion OE 036 S9YCC men det må du ikke hænge mig op på, jeg er ikke helt sikker.
Tjek det et eller andet sted evt. spørg Mercedes.
 
MikS




Edited by jaron - 28 August 2017 at 07:37
200 T '81 Sølv Solgt

Honda CX500 '82, GL500 '84

Kbh. K
Back to Top
Benno84 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 August 2014
Location: Auning
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benno84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 August 2017 at 11:30
hej MikS
 
tak for svar.
 
jeg har ikke været så aktiv herinde før nu, da jeg først har fået min W123 på gade3n for ganske nyligt, men da du skrev at jeg ikke skulle reklamere i dette forum, tænkte jeg, at det var noget jeg gjorde galt :)
 
tændrørene skulle angiveligt ikke have kørt langt og de ser heller ikke gamle ud, men jeg husker ikke fabrikant.
jeg havde dem ude for at lave en kompressionstest af motoren, hvilket viste at der manglede kompression på cylinder 4, dette kunne heldigvis justeres ud af, ved at stille på ventilerne og de har heldigvis ikke taget skade af, at være for stramme.
 
dette hjalp på en roligere motorgang, men ikke på at den fortsat går ud :(
 
jeg er i den heldige situation, at jeg har to sammenlignelige modeller, som jeg vil prøve at bytte tændingsdele fra, indtil problemet er flyttet til den anden, det var bare et håb jeg havde om, at der var nogle eksperter der vidste, hvor jeg skulle lede først.
Back to Top
Philip View Drop Down
SuperUser
SuperUser
Avatar

Joined: 19 Maj 2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 August 2017 at 12:17
Jeg havde noget, der lyder som samme fejl på en 230E. Bilen gik i stå 1 gang pr. tur... uanset om jeg kørte 5 minutter eller 5 timer. Det viste sig at være en fejl på relæet til brændstofpumpen. Jeg ved ikke om en 200 med karburator har det samme? HVIS den har, så er det nok værd at tjekke. Relæet er reelt blot en "blok" man kan hive af og på, så har du en bekendt med samme model kan I jo prøve at bytte rundt og se om det hjælper.
230E aut. 1983
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.